Internettet har overtaget vores liv med en hævn, og har ændret den måde, mange af os gør forretning. Flere og flere forbrugere nu gør deres indkøb online, og desværre, nogle virksomhedsejere har følt sig klemt.
Men der er mange små virksomheder, der har været stort set upåvirket af internettet boom. Disse fagfolk i felterne mere service-orienteret – dyrlæger, Kiropraktorer, Kosmetologer, tandlæger og mere – gøre næsten alt deres arbejde i hvad har nu kærligt kendt som mursten og mørtel erhvervslivet, og som sådan kan aldrig fuldt ud erstattes af Internet-teknologi.
Men mange af disse virksomheder, fra lille mor butikker til små sundhedspleje Centre – har endnu Flet information highway, og det koster dem masser; kunder, der er.
Det er fordi, selv om traditionelle reklame (telefonbøger, flyers, radioreklamer, etc.) er stadig meget udbredt, der er uden tvivl den mest effektive annoncering nu foregår online.
Som vores samfund bliver mere og mere computer-kyndige, henvender forbrugere sig mere til internettet for information og rådgivning om hvor man kan gøre deres forretninger. Dine potentielle kunder ville meget hellere skrive din virksomhedsnavn i en søgemaskine end opsnuse dit telefonnummer i nogle knotten, gammel telefonbog.
Og hvem kan bebrejde dem?
På nettet, dine potentielle kunder kan finde ud af dine timer og placering 24/7, få en fornemmelse for din business filosofier og praksis og kan lære om dine tjenester og priser uden at lytte til irriterende hold musik eller endeløse telefon menuer. Endnu bedre, de kan få alle de oplysninger, de har brug for i deres eget tempo, at tage pauser at fodre katten og bøvse barnet efter behov.
Selvfølgelig, ikke kan de gøre nogen af de ovennævnte medmindre din lille virksomhed har sin egen hjemmeside, helst med en genkendelig domænenavn (YourBusinessName.com) og Search Engine Optimization, hvilket gør din virksomhed nemmere at finde på den enorme world wide web. Nu, så mange forbrugere henvender sig til internettet for at finde de tjenester, de har brug for, er det bydende nødvendigt, at din lille virksomhed har de samme (eller bedre) webtilstedeværelse end dine konkurrenter.
Heldigvis, webdesign nu kommer i alle varianter og størrelser, så du ikke behøver at lede langt for at finde en designer og et websted, der er højre eller du.
Ofte er en simpel et-sides hjemmeside nok for meget små virksomheder. timer, kan beliggenhed, kontaktoplysninger og basale tjenester alle blive præsenteret på en professionel måde til dine potentielle kunder. En sundhedsperson kan kræve flere sider; måske vælger at forklare særlige procedurer og detaljering forsikringsoplysninger. Og nogle små virksomheder foretrækker at sætte alt online, fra artikler og interaktive formularer til detaljerede beskrivelser af deres personlige business filosofier.
Uanset hvilke design og indstillinger, du vælger, dit websted vil berolige og imponere potentielle forbrugere, fører dem direkte til døren mursten og mørtel, og efterlader dig at koncentrere sig om hvad du er bedst til; kører din lille virksomhed.