I nyhedsbrevet-HR spurgte moderator Beth N. Carvin, hvis tanken om branding kan anvendes, effektivt, forbedre produktiviteten og fastholdelse. Dette er en udvidet version af mit svar på hendes spørgsmål:
Ja, jeg tror, du kan bruge begrebet branding som et redskab til at forbedre medarbejdernes produktivitet og fastholdelse.
Lad os nærme det fra perspektivet af en manager, kommunikere med sine underordnede. Hvis lederen sætter sig for at opbygge et positivt omdømme over tid og i en række meddelelser, kan vi sige, han eller hun er slået ind på en branding øvelse. Det er et forsøg på at skabe tillid og goodwill nødvendigt at have meddelelser både accepteret og reageret på.
Marketingfolk branding produkter gøre stort set de samme ting: sende en serie af meddelelser, der er designet til at opbygge et positivt omdømme over tid.
Og når meddelelser til medarbejdere nyder tillid og goodwill, så lederen kan bruge kommunikation til at øge produktiviteten og fastholdelse.
For eksempel i publishing medarbejder nyhedsbreve for min erhvervskunder, har jeg altid understreget behovet for at give læserne (medarbejdere) artikler og oplysninger af værdi. Af gør at, kommer medarbejdere til at se deres firma nyhedsbrev som en nyttig ressource, og ikke ledelsen propaganda. Der, igen åbner døren til bede medarbejderne til at gøre eller ikke gøre visse ting (sikkerhedsforanstaltninger, for eksempel), og få et positivt svar fra dem.
I en vis forstand, kan med henvisning til denne proces med at opbygge tillid og goodwill som branding være bare en semantisk øvelse. Men jeg tror, at når vi sætter et navn til en proces, vi gør det lettere at forstå og følge. Og det kan være den reelle værdi af henviser til branding i forbindelse med medarbejder kommunikation.
Lad os også se på dette spørgsmål i en bredere forstand, også fordi det er vigtigt at huske de forskellige roller for kommunikation i produktivitet og fastholdelse. Tre generiske typer kommunikation figur i vores tænkning: instruktions, kontekstuelle og motiverende.
Instruktions meddelelse indeholder oplysninger, der hjælper andre gøre deres arbejde mere effektivt. Kontekstuelle kommunikation giver det større billede, som skal hjælpe modtagere gør deres arbejde mere effektivt. Og motiverende meddelelse viser modtagere fordelene at reagere som vi har anmodet om.
For at opbygge tillid og goodwill, skal instruktions meddelelsen være nøjagtige, rettidige og funktionelle. De mennesker, der modtager vores budskaber bør kunne handle på dem, og ved, at de kan handle på dem med tillid.
Den kontekstuelle kommunikation bør være relevante og nyttige. Det bør sætte opgaven eller problem pågældende ind i en ramme, der hjælper andre forstår hvordan specifikke opgaver eller problemer passe ind i den strategiske flow.
Og motiverende meddelelse bør fokusere på dem, ikke på dig. Det skal vise dem betydningen af deres bidrag.
Sammenfattende tror branding som processen med at opbygge tillid og goodwill, en proces, der gør det muligt at øge produktiviteten og lagring gennem kommunikation.